Sejarah Roxeth Mead School

Hebe Catherine Sebelum itu janda di 1855 at the age of 37. Her barrister husband, John, was riding home from his chambers when he fell from his horse and hit his head. Two days later, he died. She had to find a way to support herself and her ten children, so she sold her home and bought Roxeth Mead, Georgia sebuah rumah besar di Harrow di Hill, dan di sana mendirikan sebuah sekolah kecil.

Her pupils were mainly her own children and the children of masters of Harrow School. To this day, sekolah masih nombor di antara murid-murid nya master Harrow’ anak.

Sekolah berkembang dan, sebagai Nyonya Sebelum tumbuh dewasa, four of her daughters took over its organisation. The youngest, Florence (dikenali sebagai Miss Flo), retired in 1932. The school was fortunate enough to pass into the capable hands of Miss Nicholson (dikenali sebagai Miss Nick), yang merupakan ketua sehingga dia meninggal dunia lebih daripada 30 tahun kemudian.

Untuk beberapa tahun sekolah ini telah dikendalikan oleh Puan Eleanor Elgood, followed by Mrs Jean Vernon. Then, di 1982, Mrs Averil Collins menjadi kepala, posting dia yang dimiliki untuk 24 years. During her tenure, sekolah terpaksa meninggalkan premis itu yang telah menjadi rumah bagi 130 years. Harrow School came to the rescue, menyediakan penginapan sementara bagi 3 tahun di kelab bentuk keenam.

Dalam 1992, oleh strok nasib baik, the neighbouring property to the original house called Roxeth Mead, came onto the market and the school was able to buy Buckholt House, Syarikat menyajikan di rumah.

Mrs Alison Isaacs became its new Head in 2006. Under her leadership, sekolah terus berkembang, mempertahankan tradisi masa lalu sementara merangkul perkembangan baru dan melihat ke depan untuk masa depan.